Παρασκευή 5 Οκτωβρίου 2007

Στίχοι τραγουδιών




Πάντα όταν άκουγα ένα τραγούδι το άκουγα με δύο τρόπους. Αρχικά ο κλασικός τρόπος όπου ακούς τους στίχους σαν σύνολο. Μέτα είχα τη συνήθεια να ακούω τους στίχους σαν μεμονωμένες προτάσεις. Να κρατάω ένα νόημα άσχετα με το τι έλεγε πριν ή μετά το τραγούδι. Από τους τόσους στίχους που πιστεύω ότι κάτι έχουν να δώσουν, εδώ είναι μερικοί.
Παρόλο που θα έπρεπε, δεν λέω από ποια τραγούδια είναι γιατί ίσως χαθεί το μεμονωμένο νόημα τους...

  • Κι αν είναι λάθος δε με νοιάζει ας πάνε όλα χαμένα
  • ... δε φοβάμαι κανέναν γιατί έχω τα όνειρα μου όλα τότε λυμένα, για σκέψου στην ψυχή μου να τα είχα κρυμμένα και αληθινό να μη γινόταν ποτέ ούτε ένα
  • Κι αγαπάω τη ζωή μου κι έτσι νοιώθω τυχερή, γιατί δίνει στην ψυχή μου, την ανάσα, την πνοή
  • ...κάνω αυτό που αισθάνομαι, λέω αυτό που σκέφτομαι, υπεύθυνη για μένα είμαι εγώ...
  • Κανένας δεν μπορεί να μου πει τι θα κάνω, κανένας δεν μπορεί να μου πει πως θα ζήσω...
  • ...γιατί το όνειρο ζει στη σιωπή
  • Όποια πόρτα συναντήσεις μη διστάσεις να χτυπήσεις κι αν απάντηση δεν πάρεις μη διστάσεις να ανοίξεις
  • Θα ζω τη ζωή μου την κάθε στιγμή μου αυτό μου 'χει λείψει
  • ...είναι κορμιά που ανθίζουνε στον ύπνο τους κρυμμένα...
  • Χίλια πρέπει που δένουν τα χέρια κι ένα θέλω που δίνει φτερά
  • Σήκω και σκέψου καθαρά πως ότι είχες δεν είναι μικρό ότι κρατάς ίσως να 'ναι αρκετό
  • Μέσα από τα λάθη γεννιέται μια καινούργια αρχή


Θέλω να γράψω και ένα τραγούδι τους στίχους του οποίου βρήκε μια φίλη μου και μου τους έστειλε... Δυστυχώς όσο και να ψάχνω δεν μπορώ να βρω το τραγούδι για να το ακούσω κιόλας...

Μέσα σ' ένα βράδυ Μαργαρίτα
Μη ζητάς να μάθεις τη ζωή
Άντε καληνύχτα Μαργαρίτα
Θα τα ξαναπούμε το πρωί
Πάρε μιαν ανάσα τελευταία
Για να την κρατήσεις στο φιλί
Άντε καληνύχτα Μαργαρίτα
σήμερα κουράστηκες πολύ
Άντε καληνύχτα Μαργαρίτα
Στο ποτάμι τρέχει το νερό
παρ' τα βασανάκια σου και ρίχτα
Άντε καληνύχτα Μαργαρώ
Κοιτά το φεγγάρι Μαργαρίτα λάμπει σαν τον ήλιο, το μισό
Άμα το γυρίσεις απ' την άλλη είναι θεοσκότεινο κι αυτό
Πίσω από το γέλιο Μαργαρίτα κρύβεται ένα δάκρυ καθαρό
Κι ό,τι βλέπεις να λαμποκοπάει μάλαμα δεν είναι Μαργαρώ


Κώστας Χατζής
Άντε καληνύχτα Μαργαρίτα

31 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Πολύ ωραίοι οι στίχοι και με νόημα. Περισσότερο με αγγιξαν οι: "Χίλια πρέπει που δένουν τα χέρια κι ένα θέλω που δίνει φτεράΣήκω και σκέψου καθαρά πως ότι είχες δεν είναι μικρό ότι κρατάς ίσως να 'ναι αρκετό"

Το τραγούδι δυστυχώς ούτε εγώ το έχω ακούσει αλλα οι στίχοι μου αρέσουν πολύ.
Τα περισσοτερα πραγματα έχουν 2 πλευρες, πισω απο ενα χαμογελο κρυβεται συχνα ενα δακρυ αλλα και πισω απο ενα δακρυ συχνα κρυβεται ενα χαμογελο αρκει να εχουμε χαμογελαστη ματια που θα μας βοηθησει να το δουμε.

iLiAs είπε...

Καλο μουσικό σαββατοκύριακο!!
Πολύ μελωδία με πολύ καλή διάθεση! :)

Μαριλένα είπε...

Nomizω πως το έχω.
Θα κοιτάξω και θα σου πω :)

Haris είπε...

Έχω τις ίδιες συνήθειες! Στο κάθε τραγούδι ψάχνω τον στίχο που θα με ενθουσιάσει. Εγώ απ' αυτούς που έγραψες διάλεξα τον: "Χίλια πρέπει που δένουν τα χέρια κι ένα θέλω που δίνει φτερά" που συμφωνώ μαζί του:)))

Μαριλένα είπε...

Exω πολλά του Χατζή, αυτο λυπάμαι, αλλά δεν..

Dreamgirl είπε...

@ειρήνη: Στίχοι με πολλαπλά νοήματα. Οι στίχοι που σου άρεσαν είναι και από το ίδιο συγκρότημα. Ήθελα να γράψω και ολόκληρα τραγούδια από αυτούς. Ίσως το κάνω μια άλλη φορά.

@ilias: Καλό σαββατοκύριακο, με μελωδίες που μας ταξιδεύουν όπου θέλουμε εμείς και μας κάνουν να ονειρευόμαστε! :)

@haris: Δηλαδή δεν είμαι η μόνη. Βλέπω αυτός ο στίχος έχει επιτυχία. Και εμένα είναι από τους αγαπημένους μου. :)

@μαριλένα: Μα κανείς να μην το έχει αυτό το τραγούδι... Από τόσο σπάνιο βρίκαν να μου αφιερώσουν τους στίχους... :Ρ
Αν το βρεις πάντως όποια στιγμή, πες μου σε παρακαλώ.

Suspect είπε...

There is so many different worlds
So many different suns
But we have just one world
But we live in different ones

“Dire straits – Brothers in arms”

Dreamgirl είπε...

@Suspect: Ευχαριστώ για τους ωραίους στίχους!

Ανώνυμος είπε...

...είναι κορμιά που ανθίζουνε στον ύπνο τους κρυμμένα...

Πανέμορφος στίχος...

Haris είπε...

Μπορείς να να μου πεις από πιο τραγούδι είναι; Και τραγουδιστή...

Dreamgirl είπε...

Ξέχασα να πω, πως παρόλο που δεν γράφω τραγούδι και τραγουδιστή όποιος θέλει μπορεί να με ρωτήσει.

@Nam3l3ss: Από τους καλύτερους.

@Haris: Δύσκολος καιρός για πρίγκιπες - onirama.

hasapi grammata είπε...

na prostheso ton agapimeno mou?
Don't dream it, be it!

have a nice day...

poli omorfi epilogi

Starlight είπε...

Πολύ όμορφοι οι στίχοι που διάλεξες.. Μόνο που τώρα κόλλησα και προσπαθώ να βρώ τα τραγούδια! Κ εγώ το κάνω αυτό πάντως! Και τις περισσότερες φορές φτάνει ένας στίχος για να ακούσω ένα τραγούδι ξανά και ξανά!

Dreamgirl είπε...

@hasapi grammata: Φυσικά και μπορείς να προσθέσεις τον αγαπημένο σου. Είναι και πολύ ωραίος!

@Starlight: Χαίρομαι που σου αρέσουν. Αν κολλήσεις πολύ και θες βοήθεια πες μου! :)
Τα περισσότερα τραγούδια τα ακούω για έναν οι δυο στίχους, γιατί σχεδόν κανένα τραγούδι δεν με εκφράζει ολόκληρο...

Skouliki είπε...

μια χαρ αμε ξεκινησες δευτεριατικα ευτυχως που σε διαβασα μικρη μου

φιλι

Ανώνυμος είπε...

Αισιόδοξοι στίχοι..
Δυστηχώς όμως την σήμερον ημέρα τα ραδιόφωνα κατακλύζονται απο τραγούδια πόνου για μία αγάπη η κάποιον που χάσαμε...

Dreamgirl είπε...

@skouliki: Χαίρομαι που ξεκίνησα όμορφα τη μέρα σου! :) (και τη βδομάδα σου για να λέμε όλη την αλήθεια :Ρ)

@skount: Μπορώ να σου πω πως κάποια από αυτά τα τραγούδια για πόνο μιλάνε... Για αυτό έβαλα μόνο τους στίχους... Στα περισσότερα τραγούδια υπάρχει ένας τέτοιος στίχος κάπου καλά κρυμένος.

Giorgio είπε...

ax telika oi stixoi pou epelekses itan para polu kaloi...Apoluti forever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!pera apo tin plaka i mousiki iremei kai se voitha na ksefeugeis apo tin pliktiki(polles fores...)pragmatikotita!!!

Dreamgirl είπε...

@Giorgio: Τιμήσα ένα τραγούδι της και με το παραπάνω :Ρ
Πληκτική γίνεται αν την αφήσεις εσύ να γίνει... (Δεν μιλάω βέβαια για τις "απόλυτα" πληκτικές ώρες που περάσαμε σήμερα και μάλλον θα επαναλαμβάνονται... You know... ;P)

StarDust είπε...

Simfwnw mazi sou kai ton Haris, latrevw ta tragoudia me stixous pou periklioun kt monadiko.. Aftoi oi stixoi ekfrazoun me ton kalitero tropo ta sinaisthimata mas :)

Prwti fora se episkeptomai! Exoume tin idia ilikia kai eimai k gw foititria :) Filiaa

tzonakos είπε...

Συχνά ενα τραγούδι δίνει συναίσθημα που θα θέλαμε να έχουμε ζήσει. Μας πηγαίνει κάπου αλλού, κάπου που θα μπορούσε να είναι αλλιώς τα πράγματα.
Μου αρέσει να ακούω μουσική κοντά στην θάλασσα.
Καλημέρα :)

Dreamgirl είπε...

@Astrel: Σχεδόν κάθε στίχος σε κάθε τραγούδι έχει κάτι μοναδικό. Ανάλογα με τη διάθεση και την ανάγκη μας εμείς θα ακούσουμε τον ανάλογο.
Καλώς ήρθες! :)

@tzonakos: Όπως τα λες!
Καλημέρα! :)

Skouliki είπε...

καλημερα περα για περα στο υπερπερα σαν καλησπερα ...

σημ τα χαπια φταινε ουφ!!

Haris είπε...

"Δύσκολος καιρός για πρίγκιπες - onirama"
Το ψάχνω ήδη:))
Σ' ευχαριστώ.

Dreamgirl είπε...

@skouliki: Τι χάπια είναι αυτά και για τι φταίνε; Καθημερινές κουβέντες δεν είναι αυτές; Έτσι δεν μιλάμε; :Ρ
Καλησπέρα πέρα για πέρα και σε σένα!

@Haris: Τι με ευχαριστείς εμένα; Τους onirama και τον στιχουργο που βγάλαν το τραγούδι! Αν θες, όταν το βρεις, μου λες πως σου φαίνεται και όλο το τραγούδι...
υγ. Ξέχασα να σου πω, σε αυτό τον στίχο έδωσα περισσότερη σημασία μετά από ένα post σου.

iLiAs είπε...

Καλησπέρα ονειροκόριτσο! :)

Ανώνυμος είπε...

an kai eimai tis apopsis na akouw tragoudia apla me ruthmo k melwdia...xwris polla polla giati de thelw na mou upodiknuei o tagoudistis pws na niwsw...etsi bazw egw oti stixo thelw kathe fora....kai mporw ti mia na to akouw k na xairomai...kai tin alli na skeftomai...ktl ktl...

Dreamgirl είπε...

@iLiAs: Καλησπέρα Ηλία!

@topapei: Σωστή και αυτή η άποψη. Εγώ δεν ακούω συνήθως τραγούδια, αλλά για αυτό το λόγο ήθελα να μάθω κάποιο μουσικό όργανο. Κάτι που δεν έχω κάνει μέχρι τώρα...
Καλώς ήρθες!

KitsosMitsos είπε...

Πολύ όμορφη προσέγγιση. Πάντα πίστευα ότι κάθε τραγούδι έχει πολλαπλά επίπεδα ακρόασης. Ας ξαναμπεί η μουσική στη ζώη μας, λοιπόν.

Unknown είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Ανώνυμος είπε...

Φύσα ψυχή μου κι ανέβα σα φτερό