Τετάρτη 20 Φεβρουαρίου 2008

Το Ροδίτικο μου

Σήμερα, όταν μίλησα με τους γονείς μου στο τηλέφωνο, μου είπαν πως μια λέξη την είπα με… πως το είπαν; Α, ναι! Κρητική προφορά, υπονοώντας πως μετατρέπομαι σε Κρητικιά εδώ κάτω. Δεν είναι η πρώτη φορά που μου το λένε. Κάθε φορά, εμένα ανάβουν τα λαμπάκια μου. Εγώ ήμουν, είμαι και θα είμαι Ροδίτισσα, σε όποια πόλη και να βρίσκομαι! Να ξεκαθαρίσω πως δεν έχω κανένα πρόβλημα με τους Κρητικούς. Έχω συναντήσει υπέροχους ανθρώπους. Η ίδια η κολλητή μου, έχει μισή καταγωγή από Κρήτη. Απλά εγώ είμαι από τη Ρόδο και δεν υπάρχει περίπτωση αυτό να αλλάξει, γιατί εγώ δεν θέλω. Είμαι απίστευτα περήφανη και πάντα για εμένα, θα είναι η καλύτερη πόλη, το καλύτερο νησί! Εκείνη την ώρα λοιπόν, με έπιασε το Ροδίτικο μου και έγραψα κάτι (που λέει ο λόγος, μην το πάρεις και στην κυριολεξία) στιχάκια. Ελπίζω να μην διαβάζουν Ροδίτες, δε γλυτώνω το ρεζιλίκι, γιατί δεν βγάζουν νόημα. Από τους υπόλοιπους περιμένω να μου πείτε τι καταλάβατε…

Δεν έγινα, ούτε θα γίνω Κρητικιά

Ροδίτισσα είμαι και θα μείνω παντοτινά

Αν «όι» και «όφου» λέω καμιά φορά

Είναι που τ’ ακούω πολύ συχνά

Την κανοττιέρα μου θα συνεχίσω να φορώ

Και (μ)πανίνο θα φτιάχνω για βραδινό

Στο κυλικείο το ψιμίθι θα ζητώ

Και απ’ τη μαμά λόπια για να τρώω

Κούννες όταν βλέπω τηλεόραση θα τσιμπώ

Ενώ απ’ τα φρούτα θα τις πετώ

Το μπαλκόνι με το μαρκούτσο θα καθαρίζω

Κι αν επιμένεις έχω πολλά να συνεχίσω

Τις λέξεις θα προφέρω με δέκα ταυ

Κι άλλα δέκα κάπα θα βάζω στη σειρά


Το παραλήρημα τελείωσε, αλλά με την ευκαιρία του Ροδίτικου μου, θέλω να μοιραστώ και κάτι ακόμα μαζί σας. Είναι κάτι που μου έστειλαν και λέει τις διαφορές ενός φίλου και ενός Ροδίτη φίλου. Εγώ σαν Ροδίτισσα και παρόλα αυτά που έχω περάσει, σας λέω με σιγουριά πως ότι λέει για τους Ροδίτες ισχύει. Μου είναι δύσκολο να πιστέψω, πως κάποια από τα άλλα ισχύουν, αλλά αυτό θα μου το πείτε εσείς. Παρακαλώ όλους τους μη Ροδίτες να μου πείτε τι από τα άλλα ισχύει για εσάς και τι όχι. Και να είστε ειλικρινείς!

Οι φίλοι: Αποκαλούν τους γονείς σου ‘’Κύριε’’ και ‘’Κυρία’’

Οι Ροδίτες φίλοι : Αποκαλούν τους γονείς σου ‘’Θείε’’ και ‘’Θεία’’

Οι φίλοι: Δεν σ’ έχουν δει ποτέ να κλαις

Οι Ροδίτες φίλοι: Κλαίνε μαζί σου

Οι φίλοι: Δανείζονται δικά σου πράγματα για λίγες μέρες και σου τα επιστρέφουν

Οι Ροδίτες φίλοι: Κρατούν τα δανεικά πράγματα μέχρι να ξεχάσεις ότι είναι δικά σου

Οι φίλοι: Γνωρίζουν αρκετά πράγματα για σένα

Οι Ροδίτες φίλοι: Μπορούν να γράψουν βιβλίο για σένα με πολλές λεπτομέρειες

Οι φίλοι: Χτυπούν την πόρτα σου ή παίρνουν τηλέφωνο όταν θέλουν να σ’ επισκεφτούν

Οι Ροδίτες φίλοι: Μπαίνουν μέσα και φωνάζουν, "Ήρθα!"

Οι φίλοι: Σε παρατάνε αν αυτό κάνει και ο πολύς κόσμος

Οι Ροδίτες φίλοι: Έχουν χεσμένο τον κόσμο και είναι μαζί σου

Οι φίλοι: Είναι για λίγο

Οι Ροδίτες φίλοι: Είναι για μια ζωή


Και μην μπορώντας να αντισταθώ, μερικές εικόνες που βρήκα (όχι δικές μου), για να πάρετε ένα πολύ μικρό δείγμα από:

Τη θέα από το Μόντε Σμιθ...

Την παλιά πόλη, που ακόμα σε ταξιδεύει στο χρόνο...
...αλλά σου προσφέρει και όμορφες βραδινές διασκεδάσεις.

Τη Λίνδο...
Αλλά και την Κοιλάδα των Πεταλούδων... Την Καλλιθέα... Τη Φιλέρημο... Το Πρασονήσι... Και ένα ελάχιστο δείγμα από τις χιλιάδες παραλίες που έχουμε για όλα τα γούστα....
Σήμερα θα ήθελα πολύ να είμαι στη Ρόδο για τρεις βασικούς λόγους. Αρχικά μου έχουν λείψει αυτές οι εικόνες. Μπορεί οι φωτογραφίες να μην είναι δικές μου, αλλά όλες έχουν να μου πουν μια ιστορία. Την επόμενη φορά που θα πάω, θα σας φέρω και τις εικόνες στις καθημερινές διαδρομές μου. Μετά, θέλω τρελά να δω το ξαδελφάκι μου! Ναι, δεν σκοτώνομαι για να δω τους γονείς μου, ομολογώ... Το ξαδελφάκι μου θέλω να δω που με έχει σκλαβώσει από το τηλέφωνο τον τελευταίο καιρό (είναι 2 χρονών και κάτι και σε μένα μίλησε πρώτη φορά στο τηλέφωνο και να τον ακούγατε τι μου έλεγε!)... Τέλος, είμαι αρρωστούλα και θα ήθελα πάρα πολύ να είχα τη μαμά να με φροντίζει, αντί να προσέχω εγώ τον εαυτό μου. Όχι τίποτα άλλο δεν το κάνω και σωστά...

22 σχόλια:

Giorgio είπε...

Tο κείμενο συρφετός!!!Να βάλουμε και μια φωτογραφία από τη δικιά μας Καλλιθέα...Η παραλία, η πρώτη πως λέγεται και σε ποιά περιοχή βρίσκεται???Εεε αυτό με τους φίλους, άμα αρχίσω και γράφω ιστορίες φίλων θα γεμίσω βιβλία (ξέρεις εσύ!!!Τα λέμε όλα μεταξύ μας!). Αυτό με το Θείε-Θεία το ΄χω ακούσει και σε μια άλλη περιχή, αλλά δε θυμάμαι που...Τέλος, (ουφ) αυτό με την προφορά συμφωνούμε Απόλυτα!!!Όλοι έχουμε τις ρίζες μας καλοί και άγιοι οι κρητικοί αλλά έχουμε τη δικιά μας καταγωγή!

Περαστικά σου!!!Και μην ξεχάσεις τις σταγόνες!

Dr Low είπε...

Με μεγάλη ειλικρίνια σε πληροφορώ πως ότι ισχύει για τους "Ροδίτες φίλους" ισχύει και για μας τους Πόντιους. Ειδικά με το "θείε-θεία" έχω κάνει τις άπειρες γκάφες εδώ στη Χίο. Απ'όσο όμως έχω ζήσει και στο Ηράκλειο και απο τους Κρητικούς φίλους που έχω στο ίδιο μήκος κύματος είναι κι αυτοί.
Όλοι μια γειτονιά είμαστε βρε!
και κάτι που ξέχασα. Να είσαι πάντα περήφανη για την καταγωγή σου. Όπως είμαι κι εγώ. Κι ας με βάζει ώρες ώρες σε μπελάδες το ποντιακό αγύριστο κεφάλι μου!
Φιλιά!

If...ιγένεια είπε...

Φιλεναδακι δεν ξερω τι ισχυει για τους Ροδιτες και τι για τους Κρητικους αλλα κι εγω μια απο τα ιδια τραβαω απο τοτε που ηρθα Αθηνα.. Παω στη μαμα πατριδα Θεσσαλονικη λεω ενα "αμε" και αυτο ηταν.. Μη δινεις σημασια.. Α! Βαριεμαι να βαλω τονους σημερα συγχωρα με..

Μαριλένα είπε...

Oνειροκόριτσο, σε συγχύσανε με την πλάκα που σου κάνανε; χαχχχχ

εεε, δεν πειράζει να κολλησεις και λίγη Κρητική προφορά, μόλις πας στο νησί σου, θα την αποβάλλεις γρήγορα :))

μωρε (εκτός από τους Κρητικούς) η υπόλοιπη Ελλάδα μια γειτονιά ειναι :ΡΡ

φιλιά και να παιρνεις τα φάρμακα σου, μιας και η μαμά που σε φροντίζει δεν ειναι κοντά :))

καλό και ήσυχο βραδυ ευχομαι :)

Μαργαρίτα είπε...

Περαστικά κουκλίτσα μου!!

Πάντα ήθελα να πάω στη Ρόδο
Τώρα με τις φωτο ξεσηκώθηκα
πάλι...όσο για τα χαρακτηριστικά
που αναφέρεις,πιστευω πως τα διαθέτουν οι περισσότεροι άνθρωποι
της επαρχίας που τους χαρακτηρίζει
η απλότητα και η καλοσύνη!!
Εμεις εδώ στην Αθήνα προκόψαμε!!!
Βέβαια ο τόπος καταγωγης μας..είναι και η αδυναμία μας..!!

Πολύ ωραίο το αφιέρωμά σου!
Καλή σου νύχτα και όνειρα
γλυκά και βελουδένια***

Dreamgirl είπε...

@Giorgio: Για βάλτε και τη δικιά σας Καλλιθέα να τη δούμε!
Η παραλία της Τσαμπίκας είναι η πρώτη. Το που σου εξήγησα, με λίγο κόπο.
Ξέρω, ξέρω. Δεν περιμένω εδώ απάντηση από σένα. ;)
Για το θειο-θεια έχω απάντηση από κάτω σου :Ρ
Πες τα Γιώργο μου! Με άκουσες ποτέ να μιλάω Κρητικά, εκτός από αυτά που κάνουμε εν γνώση μας; Θυμάμαι την πρώτη φορά που είπε η Μυρτώ για το ψιμίθι! Όλοι καλά καλά την κοιτούσατε!
Θα τις θυμάμαι τις σταγόνες... Και τώρα που το είπες τρέχω! Έφαγα βραδινό και δεν τις πήρα!

@El: Με μεγάλη ειλικρίνεια σου λέω ότι το περίμενα να μην ισχύει μόνο για τους Ροδίτες. Αλλά λίγο τοπικιστικό το έχουμε και εμείς και μας αρέσει να τα γυρνάμε όλα πάνω μας!
Όλοι πρέπει να είναι περήφανοι για τον τόπο καταγωγής τους! Ντροπή σε αυτούς που δεν είναι κατά την άποψη μου, από όποιο μέρος κι αν είναι.
Καλό βράδυ! :)

@if.. ιγένεια: Δεν έβαλες τόνους;;; Δεν το πρόσεξα :Ρ
Καλέ δε δίνω σημασία. Απλά μου βγήκε το Ροδίτικο μου αυτές τις μέρες. Ίσα ίσα που τους κοροϊδεύω όταν δεν ξέρουν κάποια λέξη.
Καλό βράδυ! :)

@Μαριλενα: Όχι, δεν κάνουν πλάκα! Σε πλάκα το αρχίσανε, αλλά πιστεύουν πως αρχίσω να τους ξεχνάω. Αλλά για να είμαστε ειλικρινείς δεν συγχίζομαι, βρίσκω αφορμή να τους πειράξω.
Τα παίρνω τα φάρμακα μου!
Καληνύχτα! :)

@Μαργαρίτα: Να πας στη Ρόδο οπωσδήποτε!
Για τα χαρακτηριστικά και εγώ αυτό πιστεύω. Και όταν το συζητούσα με τον αδελφό μου του το έλεγα, πως δεν μπορεί να είναι μόνο οι Ροδίτες.
Πάει θα με διώξουν από το νησί με αυτά που λέω σήμερα. Όχι όχι ΜΟΝΟ οι Ροδίτες τα έχουμε! (Να φτιάξω λίγο την κατάσταση, γιατί το είπα και παραπάνω και μη με πάρουνε χαμπάρι, είμαστε και εμείς λίγο τοπικιστές) :Ρ
Καληνύχτα με όνειρα αγγελικά πλασμένα! :)

Skouliki είπε...

θα σου πω μονο οτι πριν απο κατι χρονια εψαχνα για σπιτι στην ροδο

Dreamgirl είπε...

@skouliki: Ω, ναι! Το θυμάμαι!

mmexer είπε...

ούτε ο Καρατζαφέρης τέτοιος πατριωτισμός!!!!!! χαχαχαχαχαχα

the BluElephant είπε...

άσε βρε φιλαράΚΙ... ροδιταΚΙ είσαι?

καλά τα λες... για πάντα όταν λέω "τόπος καταγωγής: ρόδος", σκάω ένα μεγάλο χαμόγελο

Μαρία Έλενα είπε...

Από το κείμενο και τις φωτογραφίες ζήλεψα που δεν εχω ακόμα επισκεφτεί αυτό το πανέμορφο νησί.
Φιλάκια ...

Giorgio είπε...

Δεν μπορώ να μιλήσω άνετα από 'δω!!!Αλλά το περιστατικό όπως και πολλά άλλα τα θυμάμαι...

Ένα θα σου πώ: Σάββατο 15/12/06 όταν είχαμε πάει για καφέ και πειράζατε εσυ και η μυρτώ κάποιον που σας είχε πεί αγράμματες και του μιλάγατε ροδίτικα...Θυμάσαι???Εγώ είχα σκάσει στο γέλιο...

Dreamgirl είπε...

@mmexer: Τιμή μου και καμάρι μου! :Ρ

@the BluElephant: Ροδιτάκι και πολύ πολύ περήφανο! :D
Ναι, ναι! Είναι πολύ μεγάλο αυτό το χαμόγελο!

@Μαρία Έλενα: Σου προτείνω να το επισκεφτείς σύντομα! Δε θα απογοητευτείς, ότι και να έχεις στο μυαλό σου, γιατί τα έχει όλα!

@Giorgio: Με σκοτώνεις τώρα! Θυμάσαι και ημερομηνία ρε θηρίο;;; Φυσικά και το θυμάμαι! Γιατί εγώ δεν έσκαγα στα γέλια; Άκου εκεί αγράμματες! Του την είπαμε κανονικά και του χρειαζόταν! :Ρ
Γιατί το Ροδίτικο λεξικό για μια γειτόνισσα μου; Καταλαβαίνεις εσύ... Τότε που μιλούσαμε ακόμα, όχι μόνο για χάρες.

iLiAs είπε...

..όλα αυτά οι Ροδιτες?? :pp

..είναι από στα 2 αγαπημένα μου νησιά η Ρόδος :)

Καλο βράδυ :)

Ανώνυμος είπε...

Ελααααααα :D

Εξύμνoς είπε...

Περαστικα κουκλιτσα!!! Να γινεις γρηγορα καλα!!

Οταν πρωτομπηκα στο blog σου ειχες μια αναρτησουλα για το χωριο σου. Αυτη ηταν και ο λογος που μου κεντρισες το ενδιαφερον και σε παραδεχτηκα απο την πρωτη στιγμη. Σου το ειχα ξανα πει τοτε. Χρειαζομαστε νεους να αγαπουν τον τοπο τους και να μην ξεχνουν τις ριζες τους.

Και κατι που μου εκανε εντυπωση:
Ημασταν μια παρεα στην σχολη μου αναμεσα μας και ενα παιδι απο το Αγρινιο. Το νι και το λι να φευγει συννεφο... Μετα απο λιγη ωρα μια κοπελα του λεει

-Παρατηρησες οτι οση ωρα μιλαμε εχεις μειωσει πολυ το νι και το λι στην προφορα σου?
-Τι?? Σοβαρα?? Α δεν θελω!! Πρεπει να το κανω προπονηση!!! ΝΙ ΛΙ ΝΙ ΛΙ ΝΙ ΛΙ...

Καληνυχτα αρρωστουλα...

Dreamgirl είπε...

@iLiAs: Κι ακόμα περισσότερα, αλλά τα άφησα να έχουμε να γράφουμε :Ρ
Στα 2 καλύτερα;;; Μάλλον το καλύτερο θες να πεις, αλλά δε το λες μη το πάρω πάνω μου :Ρ
Σου έβαλα και τις παραλίες, να σου μυρίσει καλοκαίρι!
Καλό βράδυ! :)

@Καλέ μην τραβάς! Θα το ξεχυλώσεις το μανίκι! Έρχομαι σου λέω, έρχομαι!

@Eximnos: Σ' ευχαριστώ!
Η Ρόδος θα είναι πάντα το μέρος μου και μετά τις σπουδές εκεί θα πάω πάλι. Δεν την αλλάζω με τίποτα!
Και πολύ καλά έκανε!!! Εγώ για να λέμε την αλήθεια, μεγαλωμένη στην πόλη δεν έχω έντονη προφορά, αλλά κάποια στοιχεία τα έχω. Κατά καιρούς και χωρίς να το καταλάβω μου βγαίνει η βαριά προφορά. Κρίμα...
Μετά από μια τόσο κουραστική μέρα σε γιατρούς, εξετάσεις και νοσοκομεία, με ένα κεφάλι έτοιμο να σπάσει η καληνύχτα σου είναι ότι καλύτερο! Πάω για ύπνο και από αύριο επισκέψεις στα blogs, αλλιώς θα πέσω κάτω!
Καληνύχτα και από μένα! :)

the BluElephant είπε...

... τα λέμε μόλις καλοκαιριάσει πρωινές ώρες με ένα ποτήρι στο χέρι και χαμόγελα μέχρι τις άκρες του μυαλού..

Εξύμνoς είπε...

Με παρακινησες και ψηνομαι για παρομοιο ποστακι απο πλευρας μου αλλα απο την αλλη δεν πρεπει να τρωω την ωρα μου στο blog αυτες τις μερες. Και τωρα κακως δεν κοιμαμαι. Θα το κανω καποια στιγμη.

Καληνυχτα και πολλα φιλια!

Σπύρος είπε...

Τέλειες φώτος:) . . . κλαψ δεν εχω πάει Ροδο αλλά το έχω στα σχέδια μου :)

[Εχω αφήσει ανοιχτή πρόσκληση, θα ήθελα όμως τα συμμετάσχεις στο bloggo-παιχνιδο που έχω απαντήσει περί 7 κακών χαρακτηριστικών μας]

πνευμα είπε...

Ότι πιο όμορφο να τιμάμε την πόλη που μας γέννησε!
και οι φωτογραφίες υπέροχες.

Εύχομαι κάποια στιγμή να ξαναεπισκεφτώ και εγώ τη Ρόδο.


Καλημέρα Ονειροκόριτσο

Dreamgirl είπε...

@the BluElephant: :)

@Eximnos: Θα περιμένω παρόμοιο ποστάκι μετά την εξεταστική... Καλή δύναμη και καλή συνέχεια να σου ευχηθώ εγώ!

@LOCKHEART: Να πας και δε θα το μετανιώσεις! Οι φώτος δεν είναι τίποτα μπροστά σε αυτά που θα δει το μάτι σου!
Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ για την πρόσκληση, αλλά έχω ήδη κάνει αυτό το ποστάκι. Μπορείς να δεις εδώ

@πνευμα: Που μας γέννησε, μας μεγάλωσε, μας έκανε αυτό που είμαστε και μετά τις σπουδές θα επιστρέψουμε!
Καλό βράδυ να έχεις! :)